لیفت صورت با نخ - هاى مديسين | آکادمی آموزش پزشکی

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت

تکنیک نخ یک روش پزشکی زیبایی است که می تواند لیفت صورت بدون جراحی را جایگزین لیفت صورت با جراحی کند. پزشک نخ های قابل جذب را زیر پوست قرار می دهد تا حجم های در حال سقوط را تغییر مکان دهد و پوست را دوباره تحت کشش قرار دهد. این لیفت چین و چروک ها را پر می کند، پوست را صاف می کند و چند سالی صورت را جوان می کند.

افتادگی پوست صورت

افتادگی پوست یکی از اولین نشانه های پیری صورت است که گاهی از سن 40 سالگی شروع می شود.

این مکانیسم را می توان به دو صورت توضیح داد:

  • پیری پوست با از دست دادن خاصیت ارتجاعی (الیاف الاستین کمتر) و استحکام (الیاف کلاژن کمتر) مشخص می شود. پوست با از دست دادن خواص مکانیکی خود تحت تأثیر نیروی جاذبه قرار می گیرد که ساختارها را به سمت پایین فرو می ریزد.
  • تغییرات در حجم؛ زیرا چربی اضافی باعث کشیدگی پوست می شود. هنگامی که این چربی ذوب می شود (رژیم های غذایی، تغییرات وزن، سن و غیره)، اگر دیگر خاصیت ارتجاعی کافی نداشته باشد، پوست شل می ماند.

روند لیفت صورت با نخ

دکتر نخ را زیر پوست صورت می‌کشد تا خطوط آناتومیک را به‌طور هماهنگ از نو بپوشاند و چین و چروک‌ها را صاف کند. یک عمل مکانیکی فوری کشش توسط کشش وجود دارد. نخ هایی که زیر پوست لغزنده جذب می شوند باعث آزاد شدن فاکتورهای رشد و فعال شدن سلول های بنیادی می شوند. فیبروبلاست‌های فعال‌شده جدید، نئوکلاژنز را با اثر بازسازی‌کننده تقویت می‌کنند. این عمل بیولوژیکی القایی است.

پزشک نخ متناسب با اندیکاسیون ها را برای اصلاح انتخاب می کند. یک نخ صاف و یک توری پوستی برای القای اثر بازسازی کننده نخ ایجاد می کند که برای صاف کردن چین و چروک ها و پر کردن شیارها ایده آل است. یک نخ دندانه دار دو طرفه، به لطف مخروط هایی که در جهت مخالف انتهای بخیه قرار گرفته اند، یک اثر کششی فوری ایجاد می کند. آنها در بافت ها ثابت می شوند و در نتیجه یک اثر یکنواخت ایجاد می کنند.

این روش به صورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. این عمل حدود 45 تا 90 دقیقه طول می کشد. دکتر نخ متناسب با مورد شما را تعیین می کند. برای صورت، نخ های قابل جذب اصلی Silhouette Soft، V-Lift و Croma هستند.

مقالات دیگر: تزریق فیلر

پزشک قوانین خاصی را برای یک نتیجه هماهنگ و طبیعی رعایت می کند، مانند پیروی از خطوط تنش بیمار. او برای تغییر موقعیت طبیعی ساختارها و رفع افتادگی پوست، صورت را در چهار قسمت تجزیه و تحلیل می کند: قسمت تمپورال، قسمت مالار، قسمت گونه و قسمت گردن. در یک لیفت با نخ موفق باید نخ را در بافت سمت راست (اغلب هیپودرم سطحی) ثابت کند تا پوست بدون دیدن آن کشیده شود.

لیفت صورت با نخ برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت صورت با نخ می تواند جایگزین لیفت صورت با جراحی برای بیمارانی شود که نمی خواهند جراحی یا بیهوشی داشته باشند. این روش لیفتینگ با استفاده از نخ های تانسور، حجم هایی را که تحت تأثیر گرانش قرار می گیرند را درمان میکند.

نشانه های اصلی نیاز به لیفت صورت عبارتند از:

  • چین و چروک های ساکن
  • چروک های لب، پلک پایین یا چروک گردن.
  • ساختارهای افتادگی مانند استخوان گونه، گونه، دم ابرو…

این لیفتینگ بدون عمل، خطوط بیضی صورت را مجدداً مشخص می کند تا یک کانتور سفت و جوان را دوباره ترسیم کند.

مناطق هدف برای لیفت با نخ

فک برای بلند کردن فک و کمی گردن
گونه ها برای کاهش افتادگی گونه ها و خط فک
لیفت ابرو برای ایجاد ظاهری جوان تر، ظاهری درخشان تر
پنجه کلاغی برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک
چین های نازولبیال و خطوط لبخند برای درمان خطوط ریز و چین و چروک و بهبود رنگ و بافت پوست
گردن برای بازگرداندن تیزی خط فک و افزایش حجم صورت
لب ها برای بلند کردن لبه های لب برای لب های پرتر و جوان تر

نتایج لیفت صورت با نخ

عمل مکانیکی کشش آنی است اما پس از 8 تا 15 روز، زمانی که کبودی از بین رفته است، بهتر دیده می شود. از هفته 3 یا 4، پوست شروع به تغییر شکل می کند. کلاژن سازی برای نتیجه مطلوب لیفت صورت بدون جراحی در حدود ماه ششم ادامه می یابد: پوست صورت صاف، حجیم و با حجم های هماهنگ است که برای چندین سال اثر جوان کننده ای را بر روی صورت ارائه می دهد. این اثر در بیش از 18 تا 24 ماه ایجاد می شود.

مراقبت های بعد از لیفت صورت با نخ

بخیه ها در مدت 12 ماه به طور کامل جذب می شوند. نتیجه بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده خواهد بود، اما حداکثر در یک دوره چند ماهه خواهد بود. نتایج به‌دست‌آمده نیاز به نگهداری دقیق دارند، زیرا روند پیری را نمی‌توان متوقف کرد. با این حال، می‌توانیم نتایج را نیمه دائمی بدانیم، زیرا در طول زمان ماندگار هستند. همه چیز به واکنش بدن هر بیمار به نخ بستگی دارد.

لیفت صورت با نخ

به منظور ایجاد بافت اسکار در اطراف نخ ها و حفظ آنها، لازم است؛

  • اجتناب از حرکات جویدن بیش از حد
  • از دستکاری محل با اعمال فشار قابل توجه به پوست یا کشیدن در جهت مخالف خودداری کنید.
  • پس از لیفت به مدت 12 تا 24 ساعت از آرایش و لوازم آرایش خودداری کنید.
  • اکثر افرادی که این روش را انجام داده اند، روز بعد فعالیت های عادی خود را از سر می گیرند. ممکن است کمی احساس ناراحتی وجود داشته باشد.
  • به مدت 6 تا 12 هفته از تکنیک هایی مانند IPL، لیزر یا فرکانس رادیویی خودداری کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
بوتاکس چیست؟ آشنایی با مزایا و مراقبت‌ها

بوتاکس چیست؟ آشنایی با مزایا و مراقبت‌ها

بوتاکس چیست؟ در این مقاله از مجله هایمدیسین با مفهوم و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی صورت آشنا خواهید شد. بوتاکس یکی…

بیشتر بخوانید
آموزش لیفت با نخ

آموزش لیفت با نخ

در گروه پزشکی هایمدیسین، به بررسی آموزش لیفت با نخ می‌پردازیم. این فن زیبایی، به شما کمک می‌کند تا زیبایی…

بیشتر بخوانید
مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی روشی کم تهاجمی در تکنیک‌های زیبایی پوست می‌باشد که در سال‌های اخیر برای درمان بیماری‌های مختلف رواج  یافته است….

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *