فشار خون در بارداری - هاى مديسين | آکادمی آموزش پزشکی

فشار خون در بارداری

فشار خون بارداری

فشار خون به طور طبیعی در دوران بارداری کاهش می یابد. با این وجود، خطر فشار خون بالا در دوران بارداری وجود دارد. فشار خون بالا حدود 10 درصد از زنان باردار را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر فشار خون بالا کنترل نشود، می تواند باعث جدا شدن جفت یا اختلالات لخته شدن خون شود. 5 درصد از زنان باردار مشکلات فشار خون بالا را تجربه می کنند. برای جلوگیری از عوارض، پزشک یا ماما فشار خون را در هر ویزیت قبل از زایمان اندازه گیری می کند.

فشار خون بالا مرتبط با بارداری

فشار خون بالا مرتبط با بارداری که فشار خون ناشی از بارداری نامیده می شود، معمولاً بعد از ماه چهارم (هفته بیستم آمنوره) رخ می دهد. این به دلیل ناهنجاری عروق خونی جفت است. برخلاف پره اکلامپسی، از دست دادن پروتئین در ادرار کم یا اصلاً وجود ندارد. فشار خون پس از زایمان طبیعی می شود. استراحت و توصیه های غذایی ممکن است توصیه شود. گاهی اوقات درمان دارویی تجویز می شود. نظارت منظم تضمین می کند که فشار خون بالا به پره اکلامپسی پیشرفت نمی کند.

زنان بارداری که قبل از بارداری فشار خون بالا دارند

اگر از فشار خون بالا رنج می برید و قصد بارداری دارید، باید به پزشک خود اطلاع دهید. لطفا توجه داشته باشید که برخی از داروهای ضد فشار خون برای زنان باردار توصیه نمی شود. ممکن است پزشک شما نیاز به تغییر درمان داشته باشد. مهارکننده‌های ACE و مهارکننده‌های آنژیوتانسین II در سه ماهه دوم و سوم بارداری منع مصرف دارند و باید قطع آن‌ها در نظر گرفته شود. دیورتیک ها نیز توصیه نمی شوند، زیرا ممکن است باعث تاخیر در رشد جنین شوند. رایج ترین داروهای ضد فشار خون مورد استفاده در دوران بارداری متیل دوپا، مسدود کننده های بتا و برخی مسدود کننده های کانال کلسیم هستند.

قبل از بارداری مراقب فشار خون بالا باشید!

زنان مبتلا به فشار خون بالا قبل از بارداری باید آن را برنامه ریزی کنند و قبل از توقف پیشگیری از بارداری تحت درمان پزشکی قرار گیرند. در هر صورت از افزایش نظارت در دوران بارداری بهره مند خواهند شد.

مقالات دیگر: لابیاپلاستی

تشخیص و درمان فشار خون بالا در دوران بارداری

به ندرت، زنانی که هیچ سابقه ای ندارند، هنگام بارداری فشار خون شان افزایش می یابد. سردرد، مشکلات بینایی، صدای زنگ در گوش. این علائم فشار خون بالا اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند و بنابراین باید مراقب باشید. ما در مورد فشار خون بالای 14-9 صحبت می کنیم، اما ما به طور کلی فقط از 16-10 را درمان می کنیم. بهترین راه حل استراحت کردن است. ممکن است بتوانید از داروهای کاهنده فشار خون که برای کودک شما بی خطر هستند، همراه با نظارت خانگی توسط ماما استفاده کنید.

خطر سموم بارداری

هنگامی که فشار خون بالا در قسمت دوم بارداری، به ویژه بین ماه های ششم تا هشتم، و زمانی که با ادم و آلبومین در ادرار همراه باشد، پزشک معاینات تکمیلی را درخواست می کند. سپس این علامت یک بیماری جدی جفت است که به آن سموم بارداری می گویند. خطرات مربوط به نوزاد و مادر است. اختلال در عملکرد جفت می تواند باعث کند شدن رشد نوزاد (تأخیر در رشد رحمی) شود. برای مادر، فشار خون بالا با تحمل ضعیف می تواند باعث حمله اکلامپسی شود.

چگونه از فشار خون بالا در دوران بارداری جلوگیری کنیم؟

چگونه از فشار خون بالا در دوران بارداری جلوگیری کنیم؟

اگر مادر در وضعیت فشار خون مزمن (خارج از بارداری) نباشد، پیش بینی فشار خون در دوران بارداری دشوار است، همانطور که اجتناب از آن دشوار است.فشار خون بارداری نقطه شروع خود را در لانه گزینی پیدا می کند.

در مورد جفت، چیز زیادی برای قرار دادن وجود ندارد، به جز داشتن یک زندگی سالم و متعادل به طوری که موقعیت‌های پرخطر را به نفع خود نداشته باشیم.

استراحت و یک رژیم غذایی متعادل

هیچ منعی برای زن باردار یا فاز بستری لازم نیست. لازم نیست زن باردار خود را در حالت استراحت کامل قرار دهد، او می تواند در حالت عادی زندگی کند و در عین حال فعالیت و تلاش خود را تعدیل کند. از نظر غذا، او به سادگی باید یک برنامه غذایی متعادل را دنبال کند.

پس از زایمان آیا مادر باید تحت درمان فشار خون قرار گیرد؟

در واقع، فشار خون بالا مربوط به بارداری با تولد کودک متوقف می شود، زمانی که بارداری به پایان می رسد: “اما قطع آن نیز آنی نیست، زیرا ما در مورد یک مکانیسم بیولوژیکی راه اندازی شده صحبت می کنیم”، متخصص زنان هشدار می دهد. اشکال شدید نیز بلافاصله پس از زایمان امکان پذیر است. دکتری که مادر را تعقیب می‌کند، سپس برای مدتی به نظارت خود ادامه می‌دهد.

پس از آن، اگر فشار خون فقط مربوط به بارداری باشد، باید پسرفت کند. اگر ادامه یابد، احتمالاً فشار خون از قبل وجود داشته است، که قبل از بارداری تشخیص داده نشده بود. بنابراین نقطه ای در فاصله ای از زایمان تعیین می شود تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به حالت عادی باز می گردد و هیچ عارضه یا عواقبی وجود ندارد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
سونوگرافی

سونوگرافی و کاربرد ها آن

هدف از سونوگرافی سونوگرافی در واقع یک تصویر زنده از آنچه که در داخل بدن در حال رخ دادن است…

بیشتر بخوانید
تنگ کردن واژن

همه چیز درباره تنگ کردن واژن

داشتن واژن شل و گشاد امکان پذیر نیست زیرا واژن ها خاصیت کشسانی دارند و الاستیک هستند. امکان اینکه واژن…

بیشتر بخوانید
لابیاپلاستی

درباره لابیاپلاستی چه میدانید؟

در لابیاپلاستی چه اقداماتی انجام می شود؟ در طول جراحی لابیاپلاستی با توجه به علت انجام آن جراح شما اقدامات…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *