تزریق چربی دست و صورت - هاى مديسين | آکادمی آموزش پزشکی

تزریق چربی دست و صورت

تزریق چربی

تزریق چربی روشی است که در آن از نقاطی که تجمع چربی در آن‌ها زیاد است مانند شکم، پهلو و بازوها به طریق لیپوساکشن چربی‌ها خارج می‌شود و برای افزایش حجم، پر کردن گودی‌ها، خطوط یا نواقصی که در قسمت‌های دیگر بدن وجود دارد مانند دست، صورت، سینه و … استفاده می‌شود. به طور کلی 40 تا 50 درصد چربی که در ابتدا تزریق بعد از چند ماه از بین می‌رود.

بنابراین برای جبران این مشکل در ابتدا ممکن است حجم چربی تزریقی بیشتر از آنچه مورد نیاز است انجام شود و نتیجه‌ی نهایی بعد از چند ماه قابل رویت باشد یا اینکه بعد از تزریق اولیه و از بین رفتن بخشی از آن، پزشک تزریق دیگری برای اصلاح و ترمیم انجام خواهد داد. رویکرد دوم روشی ایمن‌تر است به دلیل اینکه گاهی ممکن است حجم چربی که در طی زمان از بین می‌رود بسیار کمتر از مقدار پیش بینی شده باشد.

در نتیجه تزریق تجمع چربی به بافت تزریقی بیش از حد انتظار خواهد شد که از لحاظ زیبایی تاثیر نامطلوب خواهد داشت. بنابراین همیشه باید در انتخاب پزشک با تجربه و ماهر دقت لازم را داشت. تزریق چربی روش جدیدی نیست و سال‌هاست در علم پزشکی در حال استفاده است اما در سال‌های اخیر کاربردهای آن در جراحی‌های زیبایی و ترمیمی توسط جراحان پلاستیک مورد توجه قرار گرفته و هر روزه افراد بیشتری از این روش استفاده می‌کنند.

مزایای تزریق چربی

  • چربی قسمت‌های اضافی بدن خارج می‌شود
  • به دلیل اینکه از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود بنابراین نسبت به انواع ژل و فیلر عوارض جانبی ندارد.
  • دوام تزریق چربی نسبت به باقی فیلرها بسیار بیشتر بوده و تا سال‌ها باقی می‌ماند.

مقالات دیگر: لیفت صورت با نخ

تزریق چربی به صورت

با افزایش سن، پوست و بافت صورت ما دچار تغییرات اجتناب ناپذیری می‌شود که یکی از دلایل عمده‌ی آن کاهش چربی زیر پوست می‌باشد که باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می‌شود، تزریق چربی یکی از بهترین راهکارها جهت برطرف کردن این مشکل و بازگرداندن جوانی و نشاط به صورت می‌باشد. تزریق چربی در نواحی گونه‌ها، پلک‌ها، ابروها، چانه و زیر گردن انجام می‌شود.

تزریق چربی به صورت

دلایل تزریق چربی به صورت

  • حجم دادن به گونه‌ها
  • لیفت صورت به صورت غیرجراحی
  • حجم‌دهی به پلک ها و ابروها
  • کاهش چین و چروک نواحی مختلف پوست صورت
  • برطرف کردن گودی زیر چشم
  • پر کردن صورت‌های استخوانی

این جراحی احتیاجی به بیهوشی عمومی ندارد، در صورت نیاز بی‌حسی موضعی و آرام‌بخش برای شما تزریق خواهد شد. کل این فرآیند حدود یک ساعت زمان نیاز دارد. بلافاصله بعد از تزریق می‌توانید به منزل بازگردید، 2 الی 7 روز نیاز است در منزل استراحت کنید (با توجه به مقدار و وسعت ناحیه‌ی تزریق)

تزریق چربی به دست

به جرات می‌توان گفت بعد از صورت و گردن، دست‌ها قسمتی از بدن هستند که به وضوح علائم پیری و افزایش سن بر آن‌ها به سرعت نمایان می‌شود بنابراین افرادی که به دنبال روش‌های جوان‌سازی هستند بعد از صورت و گردن معمولاً جوان‌سازی دست را در برنامه خود قرار می‌دهند.

از آن‌جایی که دست از بافت نرم تشکیل شده است با افزایش سن به تدریج حجم آن تحلیل می‌رود، سیاهرگ‌ها، تاندون‌ها و استخوان‌ها را به صورت برجسته نمایش می‌دهند و همچنین در قسمت‌هایی نیز ممکن است دچار چین و چروک شوند.

این یک روش ساده است که برای طولانی‌مدت می تواند شادابی را به دست‌های شما باز گرداند. تزریق چربی در 7 الی 8 نقطه در پشت دست انجام مي‌شود (این نقاط بر حسب تشخیص پزشک ممکن است کم و زیاد شود) با تزریق چربی به این نقاط یک لایه چربی یکنواخت به زیر پوست چروک خورده باعث افزایش حجم، ناپدید شدن چین و چروک‌ها و پنهان شدن سیاهرگ‌ها و استخوان‌های برجسته خواهد شد.

مقالات دیگر: تزریق فیلر

تزریق چربی به دست به چه افرادی توصیه می‌شود؟

  • افرادی که پوست دست آن‌ها نازک شده و دارای چین و چروک است
  • افرادی که لکه‌های پیری روی دستشان به وجود آمده است
  • افرادی که دست‌های لاغر دارند
  • برای موفقیت در تزریق چربی به دست، فرد باید سیستم گردش خون سالمی داشته باشد تا چربی بتواند با استفاده از منبع خون جدید سالم بماند، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا در سیستم گردش خون دچار مشکل هستند ممکن است از این روش نتیجه‌ی دلخواه را کسب نکنند.

عوارض جانبی تزریق چربی

این روش نیز مانند سایر مداخلات پزشکی ممکن است عوارضی را ایجاد کند که به بعضی از آن‌ها در ادامه اشاره خواهد شد:

  • کبودی
  • تورم
  • اسکارهای ریز هم در محلی که چربی برداشته شده است و هم در محلی که چربی تزریق شده است
  • بی‌حسی
  • خارش

لازم به ذکر است تمام عوارضی که نام برده شد کاملاً موقتی بوده و بعد از چند روز به طور کامل از بین می‌رود با این حال اگر نگرانی خاصی در مورد استفاده از این روش دارید حتما با پزشک خود مطرح نمایید. با توجه به نظر پزشک چربی را می‌توان در نقاطی که مد نظر بیمار است مانند صورت، ران، سینه، دست و دیگر نقاط انجام داد که در ادامه توضیح مختصری در مورد تزریق به صورت و دست خواهیم داد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
بوتاکس چیست؟ آشنایی با مزایا و مراقبت‌ها

بوتاکس چیست؟ آشنایی با مزایا و مراقبت‌ها

بوتاکس چیست؟ در این مقاله از مجله هایمدیسین با مفهوم و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی صورت آشنا خواهید شد. بوتاکس یکی…

بیشتر بخوانید
آموزش لیفت با نخ

آموزش لیفت با نخ

در گروه پزشکی هایمدیسین، به بررسی آموزش لیفت با نخ می‌پردازیم. این فن زیبایی، به شما کمک می‌کند تا زیبایی…

بیشتر بخوانید
مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی روشی کم تهاجمی در تکنیک‌های زیبایی پوست می‌باشد که در سال‌های اخیر برای درمان بیماری‌های مختلف رواج  یافته است….

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *